ساماندهی نیروی انسانی آموزش وپرورش نیازبه تدبیردارد
 پایگاه اینترنتی هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

 - ایرنا -  عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: توزیع نامناسب نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان های کشور که در دولت گذشته انجام شد، باید با تدبیر ساماندهی شود.

ˈابوالقاسم خسرویˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، یکی از اشکالات دولت دهم در حوزه آموزش و پرورش را توزیع نامناسب نیروی انسانی در استان های کشور برشمرد و افزود: در یک دوره زمانی در آموزش و پرورش، جمعیت دانش آموزی کشور 18 میلیون نفر و جمعیت معلمان آن یک میلیون نفر بود و اکنون جمعیت دانش آموزی آموزش و پرورش به حدود 13 میلیون نفر رسیده و جمعیت معلمان همان یک میلیون نفر است.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس اضافه کرد: این در حالی است که هم اکنون بسیاری از مناطق آموزش و پرورش با کمبود نیرو و برخی از ادارات آموزش و پرورش استان های کشور نیز با مازاد نیروی انسانی مواجه هستند.

خسروی توزیع نامناسب نیروی انسانی در استان ها را نقص بزرگی در آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: باید در نحوه توزیع نیروی انسانی در آموزش و پرورش تجدیدنظر تا بهره گیری از نیروی انسانی آن به درستی ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه حل مشکلات آموزش و پرورش نیازمند عزم ملی است، گفت: یکی دیگر از مشکلات جدی آموزش و پرورش، نیاز 150 هزار کلاس درس به سیستم های گرمایشی استاندارد است تا همچون سال گذشته شاهد اتفاق ناگوار آتش سوزی در مدرسه شین آباد نباشیم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: وجود مدارس فرسوده و داشتن اعتبارات مناسب برای بازسازی آنها از دیگر مشکلات پیش روی آموزش و پرورش است، زیرا هنوز این مدارس مقاوم سازی نشده اند.

خسروی در خصوص انتقاد برخی به ˈحمیدرضا حاجی باباییˈ وزیر آموزش و پرورش دولت دهم مبنی بر شتابزدگی در اجرای سند تحول آموزش و پرورش، گفت: قبول ندارم که این سند با شتابزدگی اجرا شده باشد چرا که بعد از گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای اجرا در این نظام آموزشی کشور تهیه و تدوین شد.

وی افزود: این تحول بزرگ، یعنی اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش باید از یک زمانی شروع می شد چنانچه صبر کنیم تا همه زیرساخت ها و فضای فیزیکی تغییر کند بعد اجرای سند را آغاز کنیم در آن صورت با هدفی ترسیم شده در سند بسیار فاصله خواهیم داشت.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس تصریح کرد: البته در برخی از ابعاد اجرای این سند با شتابزدگی همراه بود، اما اینکه گفته می شود اجرای آن را آغاز نکنیم تا همه زیرساخت ها فراهم شود، اشتباه است چرا که براساس مفاد این سند تمام مدارس کشور باید هوشمند شوند.

خسروی در پایان اقدامات مثبت دولت گذشته در حوزه آموزش و پرورش را یادآور شد و گفت: اجرای بیمه طلایی فرهنگیان، تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اجرای برنامه درسی ملی، اجرای مرحله اول سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بررسی کارشناسی مراحل اولیه طرح نظام رتبه بندی معلمان، مقاوم سازی مدارس فرسوده، ساخت مدارس جدید و آغاز به کار دانشگاه فرهنگیان از فعالیت های مثبت دولت گذشته در حوزه آموزش و پرورش بوده است.





تاریخ: پنج شنبه 7 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 25
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 27
بازدید ماه : 372
بازدید کل : 110111
تعداد مطالب : 501
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

آدرس دفاتر ارتباطات مردمی استاد خسروی :

دفتر تهران : تهران ، میدان بهارستان ، ساختمان مجلس شورای اسلامی - دفتر نمایندگان - طبقه سوم - اتاق شماره 316 تلفن : 33523901- نمابر : 33503294

دفتر شهرستان : تربت حیدریه خیابان کاشانی - بین کاشانی 8 و 10 ، جنب بانک ملی ، پلاک 160 ، طبقه فوقانی تلفن : 2235113 - 0531 نمابر : 2235114 - 0531

شهرستان زاوه - دولت آباد - خیابان امام رضا - بین امام رضای 32 و 34 تلفن : 3725560 - 0532

شهرستان مه ولات - فیض آباد - خیابان شهیدبهشتی - شهیدبهشتی 45 تلفن : 6727870 - 0532


لطفا نظرات ،پیشنهادات و انتقادات خود را با ما درمیان بگذارید- با تشکر مدیر سایت